Rouwen en Vieren

Rouw een plek geven in het openbare maatschappelijke leven. Dat is wat het project Rouwen en Vieren voor ogen heeft. Stichting Amsterdam 750 heeft bijgedragen aan de realisatie van een jaarlijks terugkerende kas op het Mercatorplein waar buurtbewoners kunnen stilstaan bij wat ze hebben verloren. In de kas kunnen zij in 2022, 2023 en 2024 tijdens de laatste twee weken van december een kaarsje branden, een gedenkteken maken of een lint met een dankgroet in een boom hangen. De ruimte voor de kas is een performance-plek waar kunstenaars, muzikanten en verhalenvertellers vorm geven aan wat rouwen en vieren kunnen betekenen. Na drie pop-up jaren wordt een permanente plek gerealiseerd in het poortje bij de Hudsonhof.

Rouwen en Vieren is een project van Stichting Pop Up Werk met samenwerkingspartners MidWest Amsterdam, de Jeruzalemkerk en ondernemersvereniging BIZ Jan Eef. Stichting Amsterdam 750 steunt het project met een subsidie van 50.000 euro.

Heb jij ook een goed idee voor de viering van Amsterdam 750? Doe mee!