Anne Schaepman directeur Stichting Amsterdam 750

09/10/2023

Per 10 oktober 2023 treedt Anne Schaepman aan als directeur van Stichting Amsterdam 750. Schaepman was sinds 2017 adjunct-directeur van Paleis Soestdijk en daarvoor was zij werkzaam bij o.a. Cinekid, World Press Photo, De Nieuwe Kerk en Hermitage Amsterdam. “De viering van 750 jaar Amsterdam moet een feest worden voor en door álle Amsterdammers” zegt ze, “en ik hoop dat de activiteiten even inspirerend en divers zijn als de inwoners zelf. Ik verheug mij er dan ook op om hier samen met Stichting Amsterdam 750 een waardevolle bijdrage aan te leveren.”

Anne Schaepman is een geboren en getogen Amsterdammer met een uitgebreide ervaring op het gebied van cultureel ondernemerschap. Zij was onder andere betrokken bij de Hermitage Amsterdam en de plannen voor de ontwikkeling van Paleis Soestdijk, waar zij strategische samenwerkingen tot stand bracht tussen bedrijfsleven, opleidingen én culturele en maatschappelijke organisaties. Zij heeft als ambitie voor Stichting Amsterdam 750 om zo veel mogelijk verschillende Amsterdammers, ondernemers en organisaties te inspireren en stimuleren samen te werken en een cadeau voor de stad te bedenken. Op deze manier kunnen zij zelf invulling geven aan deze bijzondere verjaardag.

“Met Anne Schaepman als directeur heeft Stichting Amsterdam 750 niet alleen een boegbeeld dat de liefde voor en betrokkenheid bij de stad uitstraalt, maar ook iemand met veel ervaring op zowel het zakelijke als het creatieve vlak van culturele projecten,” zegt voorzitter Farid Tabarki van de Raad van Toezicht. “Wij zijn dan ook vol vertrouwen dat Anne samen met het team en de huidige en nieuwe partners van de Stichting een onvergetelijke bijdrage zal leveren aan het jubileumjaar.”

Lees hier het persbericht.